Najwięksi gracze w wynikach Google (II kwartał 2014)
Najwięksi gracze w wynikach Google - banki (III kwartał 2014)
Orange, play, plus, t-mobile - kto jest liderem? (IV kwartał 2014)
Jeszcze kilka lat temu branża bankowa była praktycznie niewidoczna w sieci. Dziś banki bardzo chętnie "pokazują się" inwestując nawet 15% swoich budżetów reklamowych na reklamę w sieci. Warto podkreślić, że sporą część tych 15% pochłaniają wydatki na pozycjonowanie oraz reklamę poprzez linki sponsorowane. Nie ma się czemu dziwić. Około 90% użytkowników dociera do wybranych przez siebie stron poprzez wyszukiwarkę internetową. Najważniejsza dla takich użytkowników jest pierwsza podstrona wyników wyszukiwania. Dlatego widoczność w tych wynikach jest szalenie istotna, także dla branży bankowej. Jeśli witryna banku nie pojawia się w takich wynikach (w sposób naturalny bądź wspomagany poprzez pozycjonowanie) wówczas warto sięgnąć po linki sponsorowane.
Jak wskazują statystki, około 20% klientów branży bankowej dowiaduje się o produktach proponowanych przez banki poprzez linki w wyszukiwarkach. To dość istotna część wszystkich klientów.
Internet wciąż rozwija się, a liczba jego użytkowników, czyli potencjalnych klientów banków, stale rośnie. Większość ankietowanych osób uważa, że nowoczesny bank powinien być widoczny w sieci, a także, że musi udostępniać swoje usługi online. Jak branża reaguje na takie wymagania klientów?
Oto jak prezentują się najwięksi bankowi gracze w wynikach Google.