Narzędzie do badania konkurencji w Google! Index Alert!
Podziel się:
Rola działań SEO ciągle wzrasta i rozszerza swoje wpływy, a WebPozycja robi wszystko, żeby nadążać za zmianami w podejściu do optymalizacji. Wraz z możliwością monitorowania wyników w wyszukiwaniach mobilnych, udostępniliśmy funkcję Index Alert, dzięki której możecie śledzić konkurencję jeszcze skuteczniej.
Index Alert? Co to w ogóle jest?
Wspomniana funkcjonalność pozwala na obserwowanie indeksowania nowych stron w wyszukiwarce. Czy jest to dokładnie to samo narzędzie, co popularne Google Alerts? Nie do końca. Udostępniona przez giganta z Mountain View usługa, umożliwia sprawdzanie wyników jedynie na podstawie poprzedniego dnia. Poszliśmy o krok dalej, oddając w Wasze ręce funkcję, która daje możliwość analizowania indeksacji na przestrzeni nawet 10 dni od wskazanej daty!
Jak z tego korzystać?
Zaczynasz od wyboru jednej z fraz, które dodałeś do systemu. Następnie wybierasz dzień, do którego chcesz porównywać wyniki, po czym ustalasz jaki okres chcesz przeskanować. Teraz wystarczy, że klikniesz "sprawdź" i możesz cieszyć się pełnymi danymi z list 1 Podstrony lub TOP100.
Pytanie od Użytkownika: Dlaczego przy wyborze dłuższego okresu widzę inne, uboższe wyniki?
Przede wszystkim, wraz ze wzrostem liczby dni do przeskanowania, wzrasta prawdopodobieństwo, że dana strona była już w wynikach Google. Jeżeli zatem widzisz daną witrynę przy wyborze 1 lub 5 dni, a nie ma jej w przypadku okresu 10-dniowego, oznacza to, że domena mogła znajdować się w indeksie np. ósmego dnia. System pokazuje analizę indeksowania na podstawie porównania wyników z wybranej daty do wszystkich wyszukiwań na przestrzeni wybranego okresu. W lepszym zrozumieniu zagadnienia pomoże z pewnością poniższa grafika:
Jeżeli masz pytania odnośnie innych funkcjonalności, prześlij je na adres biuro@webpozycja.pl - na pewno opiszemy je w kolejnym poście. Życzymy udanego śledzenia konkurencji i monitorowania swoich pozycji!